Lägesrapport
Hej hallå! Semestern fortsätter, men nu på hemmaplan. Sedan vi hördes sist så har jag hunnit med att ta min första powerwalk/löprunda efter förlossningen. Det var såå skönt att få röra på kroppen. Mitt mål är att känna mig stark igen och få tillbaka mina dans-muskler.

Annars hänger vi hemma och packar upp flyttkartonger, är ute och leker och försöker ta ut det sista av ledigheten innan Erik börjar jobba igen och M ska tillbaka till sina 15 timmar på förskolan. Som hon längtar! Hon leker förskola nästan varje dag här hemma. M leker att hon är fröken och Erik och jag får vara någon av hennes kompisar.

E vilar och jag tittar på :D
Bröllopsdag

I fredags, den 21 juli, var det ett år sedan Erik och jag gifte oss. Tänkte att det kunde vara dags att berätta om den där varma torsdagen i Berlin då vi gifte oss utan att någon annan än jag, Erik och Maja visste om något.
Allt började med att vi i januari 2016 bokade en resa till Berlin. Det var då bara tre månader sedan vi var där senast, men har man funnit sin favoritstad så har man. När allt var bokat och färdigt så kom Erik med idéen att vi kunde ju passa på att gifta oss när vi ändå var där. Min spontana reaktion var nej. Jag tänkte att vi kunde ju inte göra en så pass stor grej som att gifta oss utan att våra föräldrar var med, men det tog bara en dag så var jag superpepp på Eriks idé. Vi mailade Svenska Kyrkan i Berlin (ända sättet för svenska medborgare att gifta sig i Berlin är i Svenska kyrkan) och efter några dagar var datum och tid bestämt. 21 juli 2016 klockan 14:00 skulle vigseln äga rum.

21 juli 2016 kom och det var strålande sol och nästan 30 grader varmt. Vi höll på att smälta bort under vår promenad från hotellet i Kreuzberg, förbi Ostbahnhof och East Side Gallery och hela vägen till Raw-området I Friedrichshain. Anledningen till promenaden var att vi mötte upp Greta som tog några jättefina bröllopsbilder på oss.

Foto: Greta Maria Asgeirsdottir

Fotograferingen var över och vi var tvugna att ta oss till andra sidan stan och Svenska Kyrkan. Vi skulle också hinna äta mat innan klockan slog 14. Vi tänkte att vi hade gott om tid och var på rätt väg. Tji fick vi! Efter en tunnelbane-färd och pizza-lunch insåg vi att det var alldeles för långt kvar till kyrkan för att kunna gå resten av biten. Så där stod vi, stressade i regnskuren, och letade efter rätt tunnelbana. Men fram till kyrkan kom vi, med tio minuters marginal! :D

Efter vigseln blev det champange i trädgården tillsammans med prästen och kantorn. Maja och prästens son cyklade och gungade.

Bröllopsmiddag längs med Spree!

Efter en låång dag med många intryck och måånga skoskav gick vi hem till hotellet och skålade i varsin öl och ringde våra nära och kära. Så nöjda med dagen och att det blev så avslappnat som vi hade hoppats på!
Tisdag, onsdag och torsdag

Vilka sommardagar vi har haft! Både tisdag, onsdag och torsdag har vi varit på äventyr. I tisdags tog vi oss in till Kalmar där det blev både lek på stranden och god mat.

Pannbiff, potatis och sås på Bryggan i Kalmar. Det här var såå gott!

Onsdagen bjöd på långpromenad till Timmernabben. Vi åt glass, satt vid havet och njöt medan M gungade och lekte i sandlådan.

Efter vår långpromenad var alla hungriga och vi grillade grillspett. Till det blev det hemmagjord klyftpotatis och bearnaisesås.

Idag, torsdag, har vi varit i Borgholm och ännu en gång ätit mat och glass. Tips ifall man befinner sig i Borgholm är att äta på restaurangen Ebbas. God mat och supermysig bakgård med en lekstuga för barnen.

Efter besöket inne i Borgholm åkte vi upp till Borgholms slottsruin. Det var en fröjd att se sitt barn springa omkring bland de olika rummen och att hon tyckte att det var så roligt. Hon ville inte ens åka hem när det var dags. Som den flitiga slottsbesökaren som jag är så bådar det gott. Jag har redan börjat att planera ett besök på Gripsholms slott tillsammans med M.

Snart är vår Smålands-vitelse över och då väntar en lägenhet där hemma som behöver lite kärlek och omvårdnad. Den behöver göras till vårt hem och den resan ska ni få följa med på här!